piątek, 18 stycznia 2019

PŁASZCZ -KOSZULA jak uszyć ?



Nie specjalnie lubię szyć. Niestety - bo chciałabym. 


To zajęcie wymagające cierpliwości, której mi często brak -dlatego ja szyje co najwyżej t-shirt, piżamki lub letnie sukienki. Podziwiam jeśli ktoś tak raz dwa usiądzie a spod maszyny wyciąga gotową rzecz :) do tego pięknie uprasowaną. 
Ja szyję z zawodowcami - bo po prostu, wiem co potrafię a czego nie.

Dla mnie proszę ołówek - karta i efekt mam raz dwa ! Choć nie które projekty jeśli chodzi o ich opracowanie też wymagają czasu - ale pierwszy szkic mam  ot tak !

Dużo osób narzeka na jakość ubrań w sklepach, na słabe szycie, na ceny, na to że wszędzie to samo. 
To prawda.Narzekam i ja :)

Czasem i ja muszę iść do sklepu kupić coś na szybko to przyznam że jest to dla mnie męczarnia. Co prawda zawsze mam tak, że jak już w końcu  znajdę coś co mi pasuje - to kupuję po 4 rzeczy na raz - żebym jak się mi zużyje nie musieć znowu biegać i szukać. 
Dlatego  zawsze też można skorzystać z szycia samodzielnego - można wybrać sobie wzory i biec z nimi do krawcowej, sklepów z tkaninami jest teraz na każdym kroku - nie wspominając o sieci. 

Znajdź dobrą krawcową - lub koleżankę czy sąsiadkę która szyje i twórz swoje projekty na gotowych bazach. Każdy model Można sobie skrócić - wydłużyć - zrobić inny pasek albo guziki - co tam kto woli i jak ma na siebie pomysł.

Moja przyjaciółka teraz np. kocha długie płaszcze więc dla niej wydłużyłam ten 501 tak przed kostkę -  zakrywa jej spódnice maxi i jest bardzo zadowolona, chodzi i pokazuje wszystkim jak szykownie wygląda :)
Ten płaszcz znajdziecie tutaj: 
Płaszcz jest na z podszewką - kto jak uszyje - jego wola. 




szary płaszcz

płaszcz cammel


polscy projektanci




moodboard


P.S

Bardzo ważne - jeśli szyjecie same płaszcz - lub z koleżanka która nie ma specjalnego sprzętu i  doświadczenia w prasowaniu - polecam udać do punktu np. pralniczego i zamówić samo prasowanie.
Ma to  ogromny wpływ na wygląd końcowy uszytej rzeczy i sprawi, że będzie wyglądała naprawdę jak ze sklepu. 
Sprzęt jest ważny ale bardziej liczy się technika -i siła nacisku - niektóre szwy trzeba bardzo mocno sprasować- tak przy okazji - najlepsi prasowacze to mężczyźni z uwagi na siłę własnie. 

Jest bardzo duże zapotrzebowanie na ten zawód - stanowisko i wiele firm, które znam bardzo narzeka na taki stan. 
Pewien kochany Pan Jan - którego znam od samego początku mojej kariery - powinien być na emeryturze od lat przynajmniej 6 ale firma nie chce go puścić i naprawdę finansowo bardzo o niego dba.

A w ogóle aby ubranie szyte wyglądało naprawdę dobrze pamiętaj  o: 

  • rzetelny wykrój krawiecki  - podstawa
  • perfekcyjne krojenie - milimetry naprawdę mają znaczenie!
  • odpowiednie ułożenie elementów na tkaninie - zgodnie z nitką prostą. 
  • między-prasowanie i utrzymanie takiej samej szerokości szwów na całej długości.
  • klejonka 
  • prasowanie końcowe

A fajne tkaniny detalicznie znajdziecie np tutaj: 
lub tutaj 


A. 



5 komentarzy:

  1. Cześć,
    Do uszycia płaszcza trzeba mieć też dobrą maszynę. Na takiej zwykłej domowej przeszycie grubszych materiałów może się nie udać :)
    Tez chciałabym uszyć płaszcz. Moje marzenie, ale nie mam na to sprzętu :(
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja na szyciu kompletnie się nie znam i nie wiem, czy kiedykolwiek nawet bym spróbowała. Wydaje mi się, że to dla mnie zbyt trudne. Na szczęście znam się chociażby na butach, które po prostu kocham i nie mogę się oprzeć, aby nie kupić sobie czegoś na stronie https://butymodne.pl/damskie-filippo-skora-naturalna-c531.p143.f125.html Mają tam buty najlepszej jakości.

    OdpowiedzUsuń
  4. przecudny ten płaszcz, marzę o takim <3 na jakie materiały tkaniny zwracać uwagę jeśli chciałabym uszyć podobny? i z czego jest podszewka?

    OdpowiedzUsuń
  5. Tkanina z jakiej szyjemy musi być tip top wysokiej jakości, a ten płaszyczyk ze zdjęcia piękny!

    OdpowiedzUsuń

poznajmy się i dziękuję za odwiedziny!

A.