czwartek, 21 marca 2013

"WIERSZYki" I


Żartobliwie    -  "Chłopczyk wchodzi sam w siebie"



Wstałem rano,
Jeść mi dano,
Chodzę sobie,
Nic nie robię
Ludzie inni
Bardzo czynni.

Ten rąbie, choć stary,
Ten dźwiga ciężary,
Ten się uczy, ten pisze,
Ta dziecinę kołysze,
Ta szyje, ta pierze,
Każdy się do czegoś bierze;
Jaż jeden mam być próżniakiem?

Po pytaniu takim
Myślę sobie:
"I ja też coś  zrobię !"
Poskrobałem patyczki,
Zrobiłem z nich koszyczki!
Niech pracują i mali.
Nie będą już gadali:
"Ach, to próżniak nie lada,
Darmo kaszę nam zjada."


Rozsądnie - "Piosenka o pracy i oszczędności"   Józef Chociszewski 1837-1914



Prawdy mrówka uczy:
Kto się tylko włóczy,
całe dni próżnuje,
temu głód dojmuje
La, la, la, la la......
La, la, la, la, la, la..
Całe dni próżnuje,
Temu głód dojmuje.

Prawdy uczy pszczółka,
Co lata na ziółka:
Kto robi, nie składa,
Ten w przyszłości biada.
La, la, la  ( jak wyżej )

U tego myśl zdrowa,
Kto drogi grosz chowa,
Bo kto jest rozrzutny,
Potem czas ma smutny.
La, la, la.....

Będę więc pracował,
Każdy grosik chował,
Wydam, gdzie niezbędnie,
Bo chcę żyć oszczędnie.
La, la, la...........

Zatem też potrosze,
Będę składał grosze,
Przyjdzie czas późniejszy,
Grosz też potrzebniejszy.
La, la, la, la........



Oszczędność i praca, nas wszystkich wzbogaca :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

poznajmy się i dziękuję za odwiedziny!

A.